radno vrijeme
Simbol ljeto Ljeti:
15. travnja – 1. srpnja
1. rujna – 15. listopada
10,00 – 18,00 sati
Ponedjeljkom zatvoreno!

1. srpnja – 1. rujna
10,00 – 18,00 sati svaki dan

Simbol Zima Zimi:
15. listopada – 14. travnja
utorak, srijeda, četvrtak: 10,00 – 15,00 sati
petak: 11,00 – 16,00 sati
subota, nedjelja: 10,00 – 16,00 sati
Ponedjeljkom zatvoreno!

U periodu od 1. studenoga 2010. do 20. ožujka 2011. muzej je zatvoren nedjeljom, radi samo za najavljene grupe.
kontakt | gdje smo
Simbol Adresa  Trg Istarskog razvoda 1
52000 Pazin

Simbol Telefon  052 / 623-054 (recepcija)
052 / 625-040, 616-866
Simbol Fax 052 / 625-040
Simbol e-mail info@muzej-pazin.hr

karta muzeja grada Pazina

Girolamo Corner – istarski opus

Marija Ivetić: Girolamo Corner – istarski opus
Otvorenje izložbe: 13. 11. 2014.
Mjesto održavanja: Rotonda Kaštela
Trajanje izložbe: 13. 11. 2014. – 13. 03. 2015.


U istarskoj produkciji religioznog slikarstva Ottocenta brojem realiziranih radova zasebno mjesto pripada Girolamu Corneru čiji opus čine oltarne pale, štafelajne i zidne slike te jedan portret. Tijekom terenskog istraživanja u sedamnaest crkava evidentirano je dvadeset osam radova u sljedećim mjestima: Baderni, Brdu, Buzetu, Gračišću, Kaldiru, Labincima, Lindaru, Motovunu, Pazinu, Roču, Ročkom Polju, Sv. Bartulu, Tinjanu, Vižinadi i Vrhu.

Temeljem datiranih radova zaključujemo da je u Istri bio djelatan u prvim dvama desetljećima druge polovice 19. stoljeća.

U radovima religiozne tematike Corner ne pokazuje uzlazni put razvoja koji bi ilustrirao slikarsko sazrijevanje kvalitete i invencije od ranije nastalih djela prema kasnijim djelima. Određuju ih, eventualno, samo nadnevci na slikama te je bitna odlika ovoga slikara ustaljena manira slikarskog izražavanja. Njegov slikarski rukopis odlikuje čvrsta, zatvorena modelacija, jednolična, gusta tekstura većih kolorističkih ploha, kratka, isprekidana faktura u oblikovanju kose, brade, prozirnih velova…, jasan kolorit s malo nijansi, akcenti blještavo bijele boje. Najčešće trokutno strukturiranje rezultiralo je preglednošću, simetrijom i statičnošću kompozicija. Značajke su ovoga opusa i replicirajuća tipologija likova (fizionomije lica, oblikovanje ruku, svijetli inkarnat), antikizirajuća odjeća, u najvećem broju prikaza neodređenost prostora naznačenog tek pojasima zemlje i neba s lebdećim glavicama anđela te tek nekoliko pala s naznačenim interijerom ili urbanom jezgrom u pozadini svetaca kao što su dvije oltarne pale u tinjanskoj župnoj crkvi (Smrt sv. Josipa i sv. Ivan i sv. Pavao). U njegovim slikama sve je podređeno jasnom prikazivanju i isticanju svetačkih likova, nema naracije, izuzev nekoliko prikaza (kao što je, primjerice, Martirij sv. Bartolemeja), pristup je predstavljački u kojemu svetački atributi određuju svetački lik, s nakanom i „tradicionalnom“ estetikom njihova „predstavljanja“ vjernicima. Na prikazima je sve suvišno eliminirano, u središtu su misaonog i prikazivačkog konteksta uzvišeni, idealizirani svetački likovi među kojima nema komunikacije, oni su gotovo neovisni jedan o drugome pa se i odvojeno vizualno percipiraju. Ujedno, Cornerovi radovi posredno ukazuju i na poziciju slikara „po narudžbi“, odnosno slikanje prema predlošcima, prema viđenom, što „generira“ ne samo sadržajni okvir već i slikarski pristup. 

Njegov istarski opus u cjelini primarno određuje razina prepoznavanja teme, ne invencija u njihovoj slikarskoj vizualizaciji, ali je brojem realiziranih slika, između kojih nekoliko odlikuje i obrtnička vrsnost, postao dijelom kulturne povijesti prostora.

Muzej-Pazin-Girolamo Corner–istarski opus (1).JPG Muzej-Pazin-Girolamo Corner–istarski opus (2).JPG Muzej-Pazin-Girolamo Corner–istarski opus (3).JPG Muzej-Pazin-Girolamo Corner–istarski opus (4).JPG Muzej-Pazin-Girolamo Corner–istarski opus (5).JPG
Muzej-Pazin-Girolamo Corner–istarski opus (6).JPG Muzej-Pazin-Girolamo Corner–istarski opus (7).JPG Muzej-Pazin-Girolamo Corner–istarski opus (8).JPG


<<< Povratak